قبل از بوتاکس چه باید کرد؟

بوتاکس یکی از روش های کاملاً ایمن و عاری از خطر است که علاوه بر رفع چین و چلوک صورت می تواند به زیبایی و جوانسازی و همچنین شادابی پوست کمک فراوانی نماید. بسیاری از افرادی که مایل به انجام روش تزریق بوتاکس هستند دغدغه و نگرانی های فراوانی دارند.

برای مثال این که، قبل از بوتاکس چه باید کرد؟ و یا مراقبت های بعد از بوتاکس چه می باشد؟ بنا به بالا بودن استقبال از روش تزریق بوتاکس در نظر داریم در این مقاله در رابطه با کلیه مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس مطالبی را در اختیار شما قرار دهیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

بوتاکس چیست؟

پیش از اشاره به مبحث قبل از بوتاکس چه باید کرد؟ بهتر است به طور خلاصه با این روش زیبایی پوستی آشنا شویم. بوتاکس یک روش زیبایی جهت رفع چین و چروک پوست به شمار می رود که توسط تزریق نوعی پروتئین به نام بوتولینوم به پوست صورت می گیرد.

اگرچه امروزه عمده کاربرد بوتاکس تنها برای رفع چین و چروک صورت شناخته می شود؛ ولیکن دارای مصارف و کاربردهای درمانی بسیار گسترده ای است. پزشکان به منظور رفع چین و چروک های استاتیک و داینامیک پوست از بوتاکس استفاده می نمایند.

از این روش درمانی جهت رفع مشکلات پوستی در نواحی پیشانی، ابرو، بینی، چشم، لب، چانه، گردن و حتی خط فک استفاده می شود. تزریق بوتاکس برای هر دو خانم ها و آقایان صورت می گیرد و هیچگونه محدودیتی در استفاده از این روش درمانی و زیبایی پوستی وجود ندارد.

ناگفته نماند که تزریق تاکس برای خانم های شیرده و باردار و همچنین افراد زیر سن ۱۸ سال توصیه نمی شود و طرف تزریق بوتاکس را به مدت زمانی بعد از این دوران موکول نمایند. در ادامه مبحث قبل از بوتاکس چه باید کرد؟ به بررسی مراقبت های قبل از بوتاکس می پردازیم.

مراقبت های قبل از انجام تزریق بوتاکس
مراقبت های قبل از انجام تزریق بوتاکس

مراقبت های قبل از انجام تزریق بوتاکس

در این بخش از مبحث قبل از بوتاکس چه باید کرد؟ در نظر داریم که شما را با مراقبت های پیش از انجام بوتاکس صورت آشنا کنیم. معمولاً پزشکان و متخصصان زیبایی پوست به منظور دریافت نتایج بهتر از تزریق بوتاکس برخی مراقبت های ویژه را، توصیه می کنند.

عدم مصرف الکل

حدود یک هفته الی ۱۰ روز پیش از تزریق بوتاکس از استفاده از الکل اجتناب نمایید زیرا الکل خون را رقیق می نماید و مصرف هرگونه فرآورده های الکلی پیش از عمل بوتاکس ممکن است باعث ایجاد کبودی در ناحیه مورد نظر تزریق بوتاکس شود.

عدم مصرف دخانیات

در ادامه مطلب قبل از بوتاکس چه باید کرد؟ به بررسی یک مراقبت دیگر می پردازیم. بنا به توصیه پزشکان و متخصصان پوست و مو پیش از اقدام به تزریق بوتاکس بایستی حداقل از یک هفته قبل مصرف دخانیات قطع شود. زیرا مصرف دخانیات به شدت می تواند روند بهبودی را کاهش دهد و باعث بروز عوارض شود.

قطع داروهای خاص با مشورت پزشک

یکی از جدی ترین مراقبت های پیش از اقدام به تزریق بوتاکس عدم استفاده از هرگونه دارو بدون مشورت پزشک متخصص است. زیرا، از داروها و یا ویتامین ها ممکن است منجر به رقیق شدن خون شوند.

پرهیز از برنزه کردن پوست

در صورتی که، برای شما سوال است که، قبل از بوتاکس چه باید کرد؟ باید بدانید که برنزه کردن پوست قبل از تزریق بوتاکس ممنوع است. علت این امر آن است که در اثر آفتاب سوختگی پوست دارای حساسیت بسیار بالایی می باشد و پزشک عمل تزریق بوتاکس را در پوست های برنزه انجام نمی دهد.

بررسی سوابق پزشکی

در ادامه مطلب قبل از بوتاکس چه باید کرد؟ در صورتی که دارای سوابق پزشکی خاصی هستید؛ بهتر است پزشک متخصص خود را از قبل در جریان قرار دهید. زیرا برخی از بیماری هایی که در رابطه با سیستم ایمنی بدن هستند مانند بیماری های عصبی و غیره ممکن است روند انجام تزریق بوتاکس را مختل نمایند.

عدم استفاده از برخی داروهای خاص

از دیگر مراقبت های مهم قبل از تزریق بوتاکس عدم استفاده از برخی داروهای گیاهی آسپرین و بروفن است. این نوع داروها در واقع رقیق کننده خون هستند و ممکن است خطر خونریزی و کبودی در محل تزریق بوتاکس را بیشتر نمایند.

پرهیز از اپیلاسیون

در ادامه مبحث قبل از بوتاکس چه باید کرد؟ به یک مراقبت دیگر برای قبل از انجام بوتاکس می پردازیم. اپیلاسیون از جمله مواردی است که پیش از تزریق بوتاکس نباید آن را انجام داد. به طور کلی پیش از انجام تزریق بوتاکس بهتر است از انجام اپیلاسیون بند انداختن پوست و همچنین به کارگیری محصولات موبر و بلچینگ پوست بپرهیزید.

پیشنهاد می شود که تا ۴۸ ساعت پس از تزریق بوتاکس از انجام دادن اپیلاسیون و یا اصلاح صورت خودداری نمایید تا، بتوانید نتیجه مطلوب و مورد نظر خود را از تزریق بوتاکس دریافت کنید.

مراقبت های پس از تزریق بوتاکس

در این بخش از مطلب قبل از بوتاکس چه باید کرد؟ نظر داریم برخی از مراقبت های پس از انجام تزریق بوتاکس را برای شما جمع آوری نماییم. برخی از افراد دارای پوست حساسی هستند و تحمل هرگونه درد جزئی را نیز ندارند. این افراد می توانند از نوعی مسکن به نام استامینوفن استفاده کنند.

همچنین پس از انجام تزریق بوتاکس بهتر است از عینک آفتابی استاندارد و همچنین کرم های ضد آفتاب مرغوب استفاده کنید. پزشکان پس از تزریق بوتاکس پیشنهاد می کنند که به مدت ۷ الی ۱۰ ساعت نخوابید تا از حرکت ماده بوتاکس به نواحی دیگر جلوگیری به عمل آید.

به مدت ۳ شبانه روز از انجام ورزش، آرایش کردن و یا مالش ناحیه تزریق شده جدا به پرهیزید. به منظور پاکسازی کردن پوست تا سه شبانه روز پس از انجام تزریق از آب تمیز و ملایم استفاده کنید و همچنین هنگام خشک کردن پوست به آرامی عمل خشک کردن را انجام دهید.

کلام پایانی

در این مطلب آموختیم که، قبل از بوتاکس چه باید کرد؟ و با کلیه مراقبت های قبل و بعد از عمل تزریق بوتاکس آشنا شدیم. تزریق بوتاکس یکی از کارهای زیبایی و جوانسازی پوست است که بایستی در کلینیک های معتبر و توسط متخصصان مطرح صورت گیرد.

جهت انجام کلیه عمل های زیبایی و یا تزریق بوتاکس به وسیله برندهای معتبر پیشنهاد می شود؛ به کلینیک لیان مراجعه کنید. این کلینیک با برخورداری از آخرین تکنیک های پزشکی زیبایی و یک محیط کاملاً بهداشتی و مدرن می تواند تمامی خدمات جامع زیبایی را به شما ارائه دهد.

کلینیک زیبایی لیان

برای دریافت نوبت مشاوره و معاینه تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *