اثر بوتاکس کی مشخص میشه؟

تقریبا همه ی افرادی که درمان با بوتاکس را انجام می دهند، این پرسش را مطرح می کنند، اثر بوتاکس کی مشخص میشه؟ به صورت میانگین می توانیم بگوییم مدت زمانی که برای تاثیرگذاری بوتاکس و تضعیف عضلات نیاز است، یک دوره 3 تا 5 روزه می باشد.

البته در برخی افراد ممکن است این مدت زمان تا دو هفته متغیر باشد، که بستگی به موارد مختلفی دارد، در ادامه به بررسی این فاکتورها خواهیم پرداخت. برای آشنایی بیشتر با تاثیرگذاری بوتاکس با ما همراه باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

فاکتورهای تاثیرگذار بر روی زمان مشخص شدن اثر بوتاکس

در ادامه بحث اثر بوتاکس کی مشخص میشه؟ باید به این نکته اشاره کنیم، که یکی از مهمترین ویژگی های انتخاب درمان بوتاکس، دریافت نتیجه در مدت زمان کوتاه می باشد، همین امر باعث شده که در میان افراد زیادی محبوب شود. در حقیقت بوتاکس به صورت یک تعدیل کننده است، که تزریق آن باعث کنترل انقباضات عضلانی می شود.

این فرایند به مرور زمان باعث از بین رفتن چروک ها می شود. مدت زمانی که برای بی حرکت شدن و فلج شدن به شکل معمول بین 2 تا 5 روز زمان احتیاج دارد. البته دقت داشته باشید با توجه به شرایط بیمار، این مدت زمان می تواند متفاوت باشد.

در حالت کلی برای مشخص کردن مدت این که، اثر بوتاکس کی مشخص میشه؟ باید پارامترهای زیادی را در نظر بگیریم. به این دلیل که تاثیرگذاری بوتاکس به عوامل زیادی بستگی دارد. در ابتدای امر باید بدانید، که تاثیرگذاری بوتاکس در میان همه ی افراد به صورت یکسان نمی باشد.

پارامترهای مختلفی وجود دارند، که می توانند بر میزان تاثیرگذاری آن در طول زمان تاثیر بگذارند. برخی از مهمترین مولفه های مربوط به اثر بوتاکس کی مشخص میشه به شرح زیر می باشد:

  • یکی از مهمترین موارد محلی است که تزریق بوتاکس انجام شده است.
  • سن فردی که تحت درمان بوتاکس قرار گرفته است.
  • میزان و دوز بوتاکسی که مصرف شده
  • جنسیت فرد
  • مقدار و عمق چین و چروک ها
  • قابلیت ارتجاعی بوذن پوست
  • رعایت توصیه ها و مراقبت هایی که بعد از انجام بوتاکس باید انجام بگیرد.
  • برند و نوع بوتاکس استفاده شده
  • ضخامت و نازکی عضلات صورت
  • مقدار فعالیت های بدنی بعد از انجام فرایند تزریق بوتاکس

همه ی این موارد در اثر بوتاکس کی مشخص میشه تاثیر زیادی دارند.

فاکتورهای تاثیرگذار بر روی زمان مشخص شدن اثر بوتاکس

نبایدهای پس از تزریق بوتاکس که در اثربخشی آن تاثیر دارند

در ادامه موضوع اثر بوتاکس کی مشخص میشه باید به این نکته اشاره کنیم، که درمان بوتاکس به دلیل برجای گذاشتن کمترین اصر و زخم جزو محبوب ترین روش های جوانسازی به شمار می رود. افراد می توانند در کوتاهترین زمان ممکن اثرات این روش درمانی را مشاهده کنند. برخی از افراد تصورمی کنند، که بعد از تزریق بوتاکس نیاز به انجام هیچ مراقبتی نیست. اما این کاملا اشتباه است.

بعد از انجام درمان لازم است، به شکل مستقیم مراقبت هایی انجام شود. در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

لازم است که افراد بعد از انجام بوتاکس از انجام ورزش و فعالیت های سنگین تا حدود 24 ساعت خودداری کنند. زمانی که درمان بوتاکس را انجام دارید، تا 6 ساعت نباید اقدام به انجام فعالیت های سنگین نمایید.

در ادامه اثر بوتاکس کی مشخص میشه باید به این نکته اشاره کنیم، خوابیدن و خم کردن سر به سمت جلو، در ساعات اولیه باعث می شود، تاثیرگذاری بوتاکس کمتر شود. همانطور که اطلاع دارید بوتاکس به عنوان یک سم شناخته می شود، که از آن جهت قلج کردن عصب ها استفاده می کنند.

در صورتی که افراد پس از تزریق بلافاصله به فعالیت های ورزشی بپردازند، امکان دارد ماده ی سمی تزریق شده به نقاط دیگر منتقل شوند، در نتیجه تاثیرگذاری بوتاکس به میزان زیادی کاهش پیدا کند.

در ادامه پاسخ به پرسش مطرح شده درباره اثر بوتاکس کی مشخص میشه؟ باید بگوییم دستکاری بوتاکس باعث می شود که تاثیر آن به میزان زیادی کاهش می یابد. به هیچ عنوان محلی را که تزریق بوتاکس انجام شده ماساژ ندهید. حتی سعی کنید از لمس کردن آن خودداری نمایید.

محل تزریق بوتاکس را به حال خود بگذارید، تا در موقع معین کبودی احتمالی آن از بین برود. درباره ی آرایش کردن نیز همین توصیه وجود دارد، زمانی که تزریق بوتاکس را انجام می دهید، حتی الامکان سعی کنید، به مدت یک شبانه روز آرایش نکنید. به این علت که آرایش کردن مستلزم لمس بخشی است که تزریق در آن انجام شده و این امر باعث پخش سم بوتاکس در دیگر نقاط صورت می شود.

نکته ی دیگری که درباره اثر بوتاکس کی مشخص میشه وجود دارد، این است که پیشنهاد می شود، به مدت سه روز از استعمال مواد آرایشی پرهیز کنید.

نبایدهای پس از تزریق بوتاکس که در اثربخشی آن تاثیر دارند

عوارض احتمالی در دوره اثرگذاری بوتاکس

در ادامه ی موضوع اثر بوتاکس کی مشخص میشه؟ با توجه به اینکه بوتاکس به عنوان یکی از روش های درمانی کم خطر به شمار می رود، معمولا از آن به عنوان درمان چین و چروک و جوانسازی پوست استفاده می کنند. البته بوتاکس برای موارد دیگر هم استفاده می شود.

اما بوتاکس هم مانند هر روش درمانی دیگری دارای عوارض نسبی می باشد. در ادامه به عوارضی که ممکن است، در روزهای پس از تزریق بوتاکس به آن دچار شوید، این موارد شامل:

  • وجود التهاب، تورم و در برخی موارد کبودی می باشد.
  • ضعف در عضلات
  • ضعف در بینایی
  • وجود مشکل در هنگام صحبت کردن و بلعیدن غذا
  • مشکلات تنفسی
  • خشک شدن چشم

البته این موارد به ندرت مشاهده شده است، معمولا مهمترین عارضه مشاهده شده برای تزریق بوتاکس ایجاد التهاب و قرمزی در ناحیه تزریق است، که طبیعی است در مدت زمان کوتاهی از بین خواهد رفت.

عوارض احتمالی در دوره اثرگذاری بوتاکس

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم برای پرسش اثر بوتاکس کی مشخص میشه پاسخ منطقی پیدا کنیم. نکته ی مهم اینکه در هنگام انتخاب درمان تزریق بوتاکس برای هر هدفی، که مد نظرتان است، باید به کلینیک ها و مراکز معتبر مراجعه کنید. کلینیک لیان به عنوان یک مرکز تخصصی این فرایند را بر اساس متدها و استانداردهای روز دنیا انجام می دهد.

کلینیک زیبایی لیان

برای دریافت نوبت مشاوره و معاینه تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *