کاشت ابرو : شرایط و سئوالات، مراقبت و هزینه

کاشت ابرو یعنی پیوند تار مو به ناحیه دارای ریزش و یا کم پشت ابرو است . در این روش ، پزشک متخصص تارهای نازک مو را ، جهت افزایش ضخامت ابرو به ناحیه ابرو پیوند می دهد .
بهترین قسمت جهت اخذ تارهای مو برای کاشت ابرو ، سر فرد می باشد . همچنین ، لازم به ذکر است که ، مناسب ترین قسمت از سر ، ناحیه پشتی سر و دقیقا ما بین دو گوش است . موهای این قسمت مناسب ترین مو جهت کاشت ابرو به شمار می روند .
در عمل کاشت ابرو ، یک واژه تخصصی به نام گرافت به کار برده می شود . گرافت به معنی یک یا دو تار موی فرد می باشد . در کاشت ابرو ، پیوند حدود ۵٠ الی ۴٠٠ گرافت صورت می گیرد . البته این تعداد گرافت تنها برای یک ابرو انجام می شود و برای ابروی دیگر نیز ، همین تعداد پیوند گرافت انجام می گردد .
نکته بسیار جالب در مورد این روش زیبایی ابرو ، رشد موهای پیوند شده به صورت کاملا عادی است . به گونه ای که ، پس از عمل کاشت ، می توان ابروهای کاشته شده را ، اصلاح کرد و شاهد رشد مجدد فولیکول موهای کاشته شده بود .
صورت هر فرد از قرار گیری اجزای متفاوتی فرم گرفته است . بر اساس استانداردهای زیبایی ، ابرو بخش اعظمی از زیبایی فرد را ، تشکیل می دهد . به غیر از فرم مناسب برای ابرو ، پر پشتی و داشتن ضخامت مناسب ابرو ، باعث افزودن زیبایی هر فرد می گردد . امروزه روش های متفاوتی از جمله میکروبلدینگ و کاشت ابرو جهت رفع کم پشتی ، نازکی و بی حالتی ابرو وجود دارند . در این میان ، کاشت ابرو یک روش دایمی و طبیعی به شمار می رود .

کاشت ابرو چیست؟
کاشت ابرو چیست؟

روش های کاشت ابرو

عمل کاشت ابرو به چندین روش گوناگون انجام می شود . قدیمی ترین روش کاشت ابرو ، روش FUT است و به دلیل درد و خونریزی منسوخ شده است ؛

• کاشت ابرو به روش FIT

روش FIT کاملا غیر تهاجمی بوده و درد کم تری دارد . در این روش نیازی به کوتاه نمودن موها نبود و برای جداسازی فولیکول مو ، از نوعی ابزار به نام هولدر دستی کمک گرفته می شود . در ضمن ، در این روش از بخیه استفاده نمی شود .

• کاشت ابرو به روش SUT

این روش تقریبا مشابه روش قبلی است . با این تفاوت که ، دستگاه مخصوص جایگزین هولدر دستی می شود . این دستگاه اقدام به جداسازی فولیکول مو می نماید . درد و خونریزی روش SUT بسیار کم تر از FIT است و دلیل این امر کمک گرفتن از دستگاه است .

• کاشت ابرو به روش : MFIT

این روش کاملا مشابه روش SUT بوده با این تفاوت که ، از دستگاه پیشرفته تر و مدرن تری جهت جدا کردن فولیکول مو استفاده می شود .دقت جدا سازی فولیکول مو با استفاده از این دستگاه بسیار بالا می باشد . همین امر ، باعث می شود تا ، تعداد بیشتر فولیکول های موی خارج شده ، قابل کشت باشند . در این روش نوین ، نیازی به جراحی نبوده و جزو بهترین روش های کاشت به شمار می رود .

• روش تریکوفیتیک اسکارلس

در این تکنیک جهت استخراج فولیکول های مو از یک روش جراحی پلاستیک موسوم به تریکو فیتیک اسکارلس استفاده می شود تا ، هیچ اثری از زخم و جراحی در ابرو باقی نماند .

مزایای کاشت ابرو

• دست یافتن به ظاهر دلپسند : در روش کاشت ابرو ، ابرو ها به فرم دلخواه فرد طراحی و کاشت می شود . به همین دلیل ، فرد به ظاهر دلپسند ابرو خواهد رسید .
• دائمی بودن : کاشت ابرو بر خلاف سایر روش های میکرو بلدینگ و تاتو ، یک روش دائمی است و موهای پیوند شده مرتب رشد خواهند کرد .
• طبیعی بودن نتیجه کاشت : نتایج کاشت ابرو کاملا طبیعی و ایده آل خواهد بود . ابرو ها پس از عمل کاشت ، به راحتی قابل اصلاح و فرم دادن هستند .
• بدون خطر : با مراجعه به یک کلینیک معتبر و بهداشتی می توان گفت که ، کاشت ابرو یک روش ایمن و کاملا بدون خطر است .
• پر پشتی فرم ابرو : از بهترین نتایج و مزایای روش کاشت ابرو ، می توان به پهن شدن و پر پشتی ابروهای فرد اشاره نمود . زیرا ، در سال های اخیر ابروهای پهن و پر پشت یک عامل زیبایی به شمار رفته و علاوه بر این ، باعث بهبود زیبایی و ظاهر فرد نیز می گردد .
• تکنیک غیر تهاجمی : کاشت ابرو امروزه ، یک روش کاملا ایمن و غیر تهاجمی به شمار می رود .

عوارض احتمالی کاشت ابرو

ذکر این نکته حایز اهمیت است ، تمامی عوارض در صورت مراجعه به کلینیک غیر استاندارد رخ خواهند داد و با مراجعه به یک مکان معتبر می توان از این عوارض جلوگیری نمود ؛
• سردرد
• تورم
• عفونت
• التهاب بانک مو
• التهاب ابرو
• خونریزی خفیف
بنابراین ، می توان گفت باید در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک جهت انجام عمل زیبایی کاشت ابرو ، باید نهایت احتیاط را ، نمود و به پزشک با مهارت و با تجربه مراجعه نمود .

کاشت ابرو نیاز به ترمیم دارد؟

پزشک پس از کاشت ابرو، بررسی می کند که آیا کاشت ابرو نیاز به ترمیم دارد یا خیر، این کار برای برطرف نمودن معایب احتمالی کار و حالت دهی و فرم دهی بهتر به ابروها و بر طبق سلیقه فرد انجام می شود. در صورت تمایل فرد به ابروهای پرپشت تر در این مرحله پزشک بررسی می کند آیا فرد نیاز به ترمیم مجدد دارد و یا درمان مزوتراپی پس از کاشت ابرو برای او کافی است.
جهت انجام ترمیم ابرو نیز پزشک می تواند همان روشی را که برای کاشت ابرو استفاده نموده است را به کار گیرد و نواحی خالی را که گرفت ها زنده نمانده اند را پر نماید.
برای پاسخ به این سوال، باید بدانید که اگر کاشت ابرو را در کلینیک های معتبر و تخصصی انجام دهید، امکان نیاز ترمیم مجدد کمتر است. پس اولین پیشنهاد ما به شما انتخاب پزشک و کلینیک معتبر است تا بتوانید نتایج ایده آل و شگفت انگیزی را دریافت نمایید.
نکته بعدی مراقبت های پس از جراحی است. لازم است به تمامی مواردی که پزشک برای شما تعیین می کند، در دوران نقاهت توجه داشته باشید و عمل نمایید.

کاشت ابرو نیاز به ترمیم دارد؟
کاشت ابرو نیاز به ترمیم دارد؟

این مراقبت ها می توانند شامل موارد زیر باشند:
• دقت به شستشوی منظم و تجویز شده توسط پزشک
• عدم دستکاری فولیکول های تازه کاشته شده و مراقبت از آن ها
• جلوگیری از کندن پوسته ها و دلمه ها
• استفاده صحیح و به موقع داروها در دوران نقاهت

نکته مهم این است که افرادی که قبلا تاتو، هاشور و یا میکروبیلدینگ انجام داده اند، معمولا نیاز به ترمیم مجدد پیدا می کنند، چرا که تاتو، میکروبیلدینگ، هاشور و امثال این ها با ایجاد زخم روی پوست، خونرسانی به این ناحیه را محدود می نماید.
کاهش خونرسانی و اکسیژن رسانی نیز مهم ترین عامل در ماندگاری و زنده ماندن فولیکول های تازه کاشته شده می باشد. توجه به این نکات می تواند به شما در داشتن ابروهای متراکم و زیبا کمک نماید، در غیر این صورت ممکن است نیاز به ترمیم پیدا نمایید.

نکات مهم قبل از کاشت ابرو

کسب نتایج ایده‌آل از عمل کاشت ابرو علاوه بر دقت در انتخاب پزشک و کلینیک مناسب، توجه به مراقبت های لازم در ارتباط با کاشت ابرو است.
این مراقبت ها هم قبل از عمل کاشت را شامل می شوند و هم بعد از کاشت ابرو، در ادامه مراقبت های قبل از کاشت ابرو ذکر شده اند، که توجه به آن ها می تواند احتمال نیاز به ترمیم مجدد ابرو را کاهش دهد:
• مصرف داروها می تواند بر روند کاشت ابرو تاثیر بگذارد، لذا هر دارویی که مصرف می نمایید را به پزشک خود اطلاع دهید، همچنین از مصرف مسکن های خیلی قوی در روز قبل از کاشت خودداری نمایید.
• همچنین یک هفته قبل از کاشت ابرو، از مصرف داروهای رقیق کننده خون جلوگیری نمایید.
• در صورت داشتن حساسیت دارویی نیز حتما پزشک خود را مطلع سازید.
• زمانی که برای کاشت ابرو به کلینیک می روید، ابرو و صورت خود را تمیز نموده و آرایش نکنید.
• سعی کنید 14 روز قبل از کاشت ابرو از مصرف دخانیات جلوگیری نمایید.

کاشت ابرو در بارداری

در ارتباط با کاشت ابرو در بارداری و روند آن، خطری بیمار را تهدید نمی نماید اما باید توجه داشت که پس از کاشت ابرو، داروهایی تجویز می شود که می تواند برای زن باردار ضرر داشته باشد و سلامت جنینش را تهدید نماید.
بنابراین با وجود خطرات و عوارض بسیار کم کاشت ابرو، توصیه می شود که این عمل را پس از بارداری و شیردهی انجام دهید تا خطری جنین شما را تهدید ننماید، چرا که این دوران بسیار حساس است و داروها و ترکیباتی که مصرف می شود می تواند از طریق جفت و بند ناف به جنین منقل شده و سلامت او را به خطر بیاندازد.

کاشت ابرو در دوران عادت ماهانه

تغییرات هورمونی ایجاد شده در دوران پریودی، به روند کاشت مو و نتایج حاصل از آن آسیبی وارد نمی سازد. لذا در این دوران می توان کاشت مو را در کلینیک معتبر، توسط پزشک متخصص انجام داده و از نتایج آن لذت برد. تنها کاری که باید برای حفظ نتایج ایده آل انجام دهید عمل به توصیه های پزشک و مراقبت های گفته شده می باشد.

کاشت ابرو بهتر است یا میکروبلدینگ

انتخاب اینکه کاشت ابرو بهتره یا میکروبلدینگ، به ترجیحات شخصی شما بر می گردد. اگر به دنبال روشی هستید که طبیعی و دائمی باشد، بهترین انتخاب برای شما، کاشت ابرو می باشد. اما اگر به دنبال تکنیکی می باشید که در مدت زمان کوتاه فقط ابروهای شما را ضخیم نشان دهد و هزینه کمی داشته باشد، تکنیک میکروبلدینگ برای شما مناسب تر است.

مزایای انجام کاشت ابرو به جای میکروبلدینگ
مزایای انجام کاشت ابرو به جای میکروبلدینگ

مزایای انجام کاشت ابرو به جای میکروبلدینگ

اگر هنوز نمی دانید کاشت ابرو بهتره یا میکروبلدینگ ، بهتر است بدانید که مزایای کاشت ابرو نسبت به میکروبلدینگ شامل موارد زیر است:
• کسب نتایج دائمی
• امکان طراحی مدل و ضخامت ابرو توسط خود فرد
• نتایج کاملا طبیعی
• استفاده از موهای خود فرد و کاهش واکنش های آلرژیک
• امکان انجام آن در چند ساعت

کاشت ابرو مردانه چگونه انجام می شود؟

شما آقا هستید، یا خانم! البته فرقی ندارد. چرا که ریزش ابرو برای هریک از تک تک شماها در هر سن و سالی امکان دارد، رُخ دهد. اگر که در ارتباط با علل آن می پرسید، بسیار است. مثلاً افزایش سن و سال یا وجودِ بیماری هایی زمینه ای و…!
کاشت ابرو مردانه یک روش بسیار مناسب برای بازگرداندن تارهای ابرو به صورت شماست. ولی برای همه افراد هم مناسب نیست! ما در این قسمت کاندیداهای مناسب برای کاشت را نام خواهیم برد. مثلاً اگر که شما بنابر عوامل ژنتیکی یا به دلیل جراحت ابروهای خود را از دست داده اید. گاهاً هم از شکل ظاهری ابروهای خود رضایت چندانی ندارید.
اگر که شما هم جزئی از سه گروه نام برده شده هستید، یکی از بهترین گزینه ها برای کاشت ابرو مردانه خواهید بود. ولی باید از سلامت کافی در این راستا برخوردار باشید. چرا که جهتِ انجام این فرآیند زیبایی گرافت از بانک مو دریافت خواهد شد. پس شما باید از بانک مویی قوی و سالم برخوردار باشید، تا با انجام کاشت به بهترین نتیجه ها دست پیدا کنید.
اگر به هر دلیلی مراحل شیمی درمانی را پشت سَر گذاشته باشید، انجام کاشت ابرو چندان برایتان مناسب نخواهد بود. همچنین افراد مبتلا به ایدز جهتِ انجام کاشت ابرو نمی توانند، اقدام کنند.

کاشت ابرو چند ساعت طول می کشد؟

پاسخ دقیق این سوال را می توان در جلسه مشاوره تعیین نمود، چرا که فاکتورهایی از جمله میزان مویی که لازم است برای پیوند آماده شوند، نوع تکنیک و شرایط جسمی زیبا جو همگی در تعیین اینکه کاشت ابرو چند ساعت طول می کشد، تعیین کننده هستند.
پزشک در جلسه مشاوره می توانید طرحی که مورد نظر شما می باشد، نوع تکنیک مناسب برای شما و زمان و هزینه کاشت ابرو را برای شما برآورد نماید.
کل پروسه کاشت‌ابرو، مشاوره، انجام کاشت ابرو و دوره نقاهت آن می باشد که تقریبا یک ماه زمان می برد. البته بخواهیم دقیق تر به این موضوع بپردازیم، باید بیان کنیم که این زمان به عواملی وابسته است :
• شرایط جسمی زیباجو و وضعیت سلامتی او
• نوع مشاوره که معمولا جلسات مشاوره حضوری، روند را سریع تر پیش می برند.
• بانک موی زیباجو

مشاوره کاشت ابرو

در طی جلسه مشاوره که اولین مرحله برای انجام کاشت‌ابرو است، پزشک متخصص شرایط جسمی شما را بررسی نموده و از خواسته های شما می پرسد. او بررسی می کند که آیا کاندید مناسب کاشت ابرو هستید یا خیر. همچنین ابروی مورد نظر شما طراحی خواهد شد و نوع تکنیک بر اساس خواسته های شما تعیین می شود.

آزمایشات لازم در ارتباط با کاشت ابرو

پزشک قبل از انجام کاشت ابرو، حتما شرایط جسمی شما را بررسی می نماید. او در جلسه مشاوره، بانک موهای شما و ناحیه ای که لازم به کاشت دارد را بررسی می نماید. همچنین شرایط جسمی و سلامتی شما را مورد ارزیابی قرار داده، سابقه بیماری های شما و احتمال حساسیت دارویی و هر آنچه وجود دارد را بررسی می نماید.
برای تعیین سلامت جسمی، انجام آزمایشات توصیه شده ضروری هستند، تا پزشک به طور دقیق بتواند در ارتباط با کاشت ابروی شما تصمیم گیری نماید.

تعداد جلسات کاشت ابرو

معمولا بعد از طراحی کاشت‌ابرو، زمان انجام کاشت ابرو فرا می رسد و متخصصین ما معمولا در یک جلسه این مرحله را انجام می دهند.
در این جلسه زمان کاشت ‌ابرو بر اساس تعداد فولیکول های مورد نیاز می تواند کمتر یا بیشتر باشد. معمولا برای کاشت ابرو جلسات بیشتری توصیه نمی شود. مگر اینکه به شما پیشنهاد کنیم که برای افزایش موفقیت کاشت‌ابرو، به جلسات مزوتراپی بیایید.
بنابراین در پاسخ به اینکه کاشت ابرو چند ساعت طول می کشد، چیزی که به نظر می رسد، در یک جلسه 5 الی 6 ساعته می توانید به آنچه که مد نظر شماست برسید و از داشتن ابروهای پرپشت و زیبا لذت ببرید.

آیا کاشت ابرو دائمی است؟
آیا کاشت ابرو دائمی است؟

آیا کاشت ابرو دائمی است؟

اصولا مهمترین هدف از کاشت ابرو دریافت نتیجه دائمی است. معمولا افراد از همان نخستین جلسه مراجعه به متخصص این سوال را مطرح می کنند. در بسیاری از موارد مشاهده شده، که پس از طی شدن یک مدت زمان بعد از کاشت ابرو تارهای تاز روییده شده دچار ریزش می شوند. فرایند کاشت ابرو می تواند به عنوان یک عمل دائمی به شمار بیاید. اما نمی توانیم با قاطعیت بگوییم این یک عمل دائم العمر خواهد بود.
مواردی مانند سن، ژنتیک، سبک زندگی، رژیم غذایی و عوامل دیگر می توانند بر روی موضوع آیا کاشت ابرو دائمی است؟ تاثیر بگذارند. معمولا پس از کاشت ابروها متخصصان در جهت تقویت فولیکول های مو داروهایی را تجویز می کنند، لازم است این داروها را در کنار توصیه های متخصصان را رعایت کنید، تا نتیجه دلخواه را دریافت نمایید.
کاشت ابرو یک روش زیبایی است، که معمولا برای از بین بردن نقص یا آسیب هایی که به این ناحیه وارد شده است انجام می گیرد. فرایند کاشت ابرو توسط متخصصان زیبایی به روش های مختلفی انجام می شود.
باید به این نکته اشاره کنیم، که برای کاشت ابرو از روش های مختلفی استفاده می شود. در ادامه برخی از این روش ها را معرفی خواهیم کرد.

· کاشت ابرو با مواد بدن

این شیوه ی کاشت ابرو بسیار ماندگار است، علت پایداری بالای آن به کارگیری مواد طبیعی می باشد. مواد طبیعی که برای کاشت ابرو به کار می رود با بدن افراد سازگاری دارد. در این روش متخصصان مقداری از موهای بدن خود فرد یا افراد دیگر را از بخش های مختلف جدا کرده و در منطقه ابرو قرار می دهند. این روش با گذشت زمان کمتر از دیگر روش ها به تجدید ساختاری نیاز دارد.

· کاشت ابرو با استفاده از مواد مصنوعی ماندگار

در این روش تارهای ابرو را با استفاده از متریال های مصنوعی نظیر پلیمرها می سازند، سپس آن ها را در قسمت ابروها می کارند. این روش در مقایسه با روش طبیعی ماندگارتر می باشد، با گذشت زمان کمتر دچار آسیب دیدگی می شود.

· میکروبلیدینگ

یکی دیگر از روش هایی که برای کاشت ابرو وجود دارد میکروبلیدینگ می باشد، در این روش با کمک جوانه های میکروبلید، خطوط ریز و بسیار ظریفی را ایجاد می کنند. ایجاد این خطوط باعث می شود، که ظاهر ابرو حالت طبیعی به خود بگیرد. ماندگاری این روش بین یم تا دو سال می باشد.
نکته مهم اینکه بهتر است برای درک بهتر سوال آیا کاشت ابرو دائمی است؟ یا خیر و انتخاب روش ماندگارتر با متخصصان در این زمینه مشاوره کنید. آن ها با توجه به موقعیت، نیازی که شما دارید بهترین پیشنهاد را برای شما می دهند.

بهبودی پس از کاشت ابرو چقدر طول می کشد؟

این روش ترمیمی با استفاده از بی حسی موضعی انجام می گیرد. برای کاشت یا ترمیم ابرو فرد نیاز ندارد، از عمل جراحی یا بخیه استفاده کند. تاکنون افرادی که درمان کاشت ابرو را انتخاب کرده اند، نیاز به بستری شدن پیدا نکرده اند. اکثر افراد پس یک یا دو روز به روال عادی زندگی روزمره ی خود بازگشته اند. لازم است این افراد برای بهبودی سریعتر مراقبت ها و توصیه هایی که توسط پزشک تجویز شده است، را جدی گرفته، در صدد انجام آن ها برآیند.
محل برداشتن فولیکول ها می تواند تا چند روز پس از کاشت و پیوند ابرو کمی ملتهب می باشد. این قسمت ها ممکن است کمی متورم، قرمز و احساس درد داشته باشد. در برخی موارد پزشکان پوست و مو با مشاهده ی التهاب بیش از حد و درصد بالای درد داروهای ضد التهاب و مسکن تجویز می کنند. در صورت بروز تورم و کبودی این آثار در فاصله ی بین 7 تا 10 روز از بین خواهند رفت.
ممکن است پس از انجام کاشت ابرو به صورت طبیعی در محل کاشت پوسته پوسته شدن را تجربه کنید. نباید این پوسته ها را دستکاری کنید، باید اجازه بدهید به صورت طبیعی بریزند. بهبود پوسته پوسته شدگی تا ده روز به طول می انجامد.
این روش درمانی از دوره نقاهت کوتاهی برخوردار است. در صورتی که توصیه های پزشک را رعایت کنید، در طول دو هفته بهبود خواهید یافت.

قیمت کاشت ابرو 

قیمت کاشت ابرو می باشد . هزینه و قیمت روش کاشت ابرو به چندین مورد بستگی دارد و به همین دلیل نمی توان یک رنج قیمتی ثابتی را ، برای این عمل تعیین نمود .
روش انجام کاشت ابرو ، تعداد فولیکول های موی مورد نیاز ، تعداد گرافت های مورد نیاز ، دستمزد و مهارت پزشک متخصص ، پرپشتی درخواستی فرد همگی بر قیمت این متد تاثیر گذار هستند .

کلینیک لیان : مرکز تخصصی کاشت ابرو در تهران 

کاشت ابرو یکی از خدمات کلینیک زیبایی لیان است که با اسیتفاده از کادر متخصص و با تجربه و جدیدترین روش های کاشت ، انجام می شود. 
جهت مشاروه و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. 

کلینیک زیبایی لیان

برای دریافت نوبت مشاوره و معاینه تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *