11 علت ریزش ابروها بعد از کاشت

در بعضی موارد مشاهده شده است، که افراد پس از کاشت ابروها دچار ریزش می شوند. حال این سوال پیش خواهد آمد، دلایل ریزش ابروها بعد از کاشت چیست؟ 
کاشت یا ترمیم ابروها به عنوان یک روش درمانی شناخته می شود. این روش درمانی می تواند به عنوان ترمیم کننده یا برای ضخیم تر شدن ابروها به کار رود. برای کاشت ابرو معمولا از فولیکول های مو در نقاط دیگر بدن فرد کمک می گیرند. بیشتر اوقات از فولیکول های سر برای کاشت ابرو کمک گرفته می شود.

ریزش ابروها بعد از کاشت
ریزش ابروها بعد از کاشت

علل ریزش ابروها بعد از کاشت 

ریزش ابروها بعد از کاشت این مشکلی است که افراد ممکن است، پس از ترمیم ابرو آن را تجربه کنند. این مشکل دلایل مختلفی دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

– استفاده از تکنیک جراحی ضعیف

در صورتی که فرایند کاشت ابرو به شکل صحیح انجام نشود، امکان دارد به فولیکول های موی موجود صدمه بزند. در برخی موارد هم نحوه ی قرارگیری اشتباه فولیکول ها باعث می شود، ریزش به وجود بیاید.

– عفونت

یکی از شایع ترین دلایل ریزش ابروها بعد از کاشت ابتلا به عفونت می باشد. عدم مراقبت پس از کاشت می تواند منجر به عفونت شده و به فولیکول های موهای اطراف و موهای پیوند زده شده آسیب زده، باعث ریزش شود.

– ریشه های ضعیف

در برخی موارد مشاهده می شود به دلیل مراجعه به افراد غیرمتخصص ریشه های مو به درستی در فریم کاشت قرار نمی گیرند. همین امر باعث می شود که فرایند جذب به درستی انجام نگیرد، در نتیجه ریشه ها ضعیف می شوند، پس از یک مدت زمان کوتاه دچار ریزش می شوند.

– عوارض

بعد از انجام عمل کاشت ابرو فرد می تواند به هر دلیلی دچار عوارض مختلفی تورم، باقی ماندن جای زخم، بهبود ضعیف دچار شوند، که هر کدام از این موارد می توانند باعث ریزش ابروها پس از کاشت می شوند.

– شرایط زمینه ای پزشکی

در برخی موارد هم شرایط پزشکی زمینه ای که از قبل وجود دارد، باعث ریزش ابروها بعد از کاشت می شوند. این شرایط می تواند کمبودهای تغذیه ای، عدم تعادل میان هورمون ها، اختلالات خود ایمنی و …. باشند، که منجر به ریزش ابرو می گردد.

– آسیب یا ضربه

در صورتی که پس از کاشت ابرو ضربه شدید یا آسیبی به ناحیه کاشت وارد شود، امکان دارد به موهای پیوند زده شده آسیب برساند، باعث ریزش آن ها گردد.

– ریزش طبیعی

پس از انجام کاشت ابروها موهای پیوند زده شده مانند همه ی موهای طبیعی بدن چرخه ی رشد را طی می کنند. بنابراین ریزش آن ها چندان دور از ذهن نیست. اما اگر این ریزش بیش از حد و غیر طبیعی می باشد، نشان دهنده ی یک مشکل است.

– عدم توجه به مراقبت ها پس از کاشت

پس از انجام کاشت ابروها، افراد ملزم به انجام مراقبت هایی هستند. در صورتی که این دستورالعمل ها و مراقبت ها را به دقت انجام ندهند، مطمئنا با مشکل ریزش ابروها بعد از کاشت مواجه می شوند. در صورتی که موارد بهداشتی و ضدعفونی کردن را فراموش کنید این اتفاق چندان دور از ذهن نمی باشد.

– عوامل محیطی

عوامل بیرونی و محیطی می توانند عامل ریزش ابروها پس از کاشت باشند. این عوامل شامل استفاده از محصولات شیمیایی نامناسب، عدم مراقبت مناسب از ابروها، ایجاد فشار زیاد در محل کاشتف در معرض نور شدید آفتاب قرار گرفتن، تماس با آب بسیار گرم باشند.

–  واکنش های آلرژیک

افرادی وجود دارند که بعد از انجام کاشت ابرو امکان دارد، به این موضوع واکنش آلرژیک نشان بدهند. بنابراین با ریزش ابروها مواجه خواهند شد.

–  بروز خطاهای فنی

برخی اوقات امکان دارد در روند کاشت ابروها خطای فنی رخ دهد. این امر منجر به ریزش ابروها بعد از کاشت می شود. این خطاها می توانند انتخاب نادرست تکنیک برای کاشت یا انتخاب زاویه نامناسب باشد.

افرادی که کاشت ابرو را انجام داده اند، اگر پس از کاشت دچار ریزش شدند، لازم است به کلینیک زیبایی مورد نظر که عمل را انجام داده مراجعه کنند، مشاوره های لازم را گرفته و وضعیت آن ها مورد بررسی قرار بگیرد. زمانی که علت ریزش ابروها مشخص شود درمان آن ها ساده تر انجام می شود.

علت ریزش ابروها بعد از کاشت
علت ریزش ابروها بعد از کاشت

آیا ریزش ابرو بعد از کاشتن طبیعی است؟

در حقیقت ریزش ابروها بعد از کاشت می تواند به عنوان یک پروسه طبیعی و معمولی باشد. این فرایند می تواند به صورت معمول برای افراد اتفاق بیفتد. این مسئله برای افرادی که کاشت مو را انجام داده اند هم پیش می آید. نحوه ی کاشت ابرو نقش بسیار مهمی در افزایش و ریزش آن پس از کاشت نقش بسزایی دارد. در برخی موارد پس از انجام فرایند کاشت ابرو به صورت طبیعی، افراد در یک پروسه ی زمانی نسبت به شرایط طبیعی ریزش ابرو را تجربه می کنند.

این مسئله به علت تجدید سلولی در موضع کاشت ابروها رخ می دهد. بنابراین ریزش ابروها بعد از کاشت طبیعی می باشد، پس از گذشت یک دوره مشکل برطرف خواهد شد. اما اگر پس از کاشت ابروها یک ریزش غیرطبیعی را تجربه می کنید، باید دنبال مشکلات دیگری باشید.

فراموش نکنید که عدم توجه به توصیه های بهداشتی بعد از کاشت ابروها، امکان ریزش را افزایش می دهد. به همین دلیل است، که توصیه می شود این موارد را باید جدی بگیرید. استفاده از محصولات مراقبتی نامناسب، حمام های طولانی با آب گرم، استفاده از کرم ها همه این موارد می توانند عامل ریزش ابروها پس از کاشتن باشند.

در حالت کلی اگر ریزش بعد از کاشت ابرو را مشاهده کردید، این می تواند یک عامل طبیعی باشد. به دلیل کاشت و جایگزین کردن موهای جدید امکان دارد ریزش صورت بگیرد. جالب است در برخی موارد ریزش ابروها می تواند، به عنوان نشانه ای از رشد و بازسازی ابروها به شمار رود. این طبیعی است که با گذشت چند هفته یا چند ماه موهای قدیمی ریخته و موهای جدیدی جایگزین آن ها شوند.

در این فاصله لازم است با پزشک خود در ارتباط باشید. همه ی مشکلات و عوارضی را که وجود دارد، باید با پزشک خود در میان بگذارید. آن ها با مشاهده ی مشکلات و بررسی عوارض می توانند راه حل مناسبی را برای شما پیشنهاد کنند.

جلوگیری از ریزش ابروها پس از کاشت

نکته ی مهمی که وجود دارد، این است که برای انجام فرایند کاشت ابرو باید به پزشک متخصص یا متخصصان زیبایی مراجعه نمایید. این افراد باید از تجربه و مهارت بالایی برخوردار باشند. دقت داشته باشید انتخاب یک متخصص با تجربه تاثیر زیادی در نتیجه کاشت دارد.

برای جلوگیری از ریزش ابروها بعد از کاشت لازم است، به توثیه های متخصص عمل کنید. همچنین از در معرض تایش آفتاب قرار گرفتن، تماس طولانی با آب اجتناب کنید. استفاده از برخی محصولات بهداشتی ضروری می باشد. در این دوره نباید از محصولات شیمیایی مانند رنگ ها ، مواد تقویت کننده و تثبیت کننده استفاده کنید. این محصولات باعث تضعیف تارهای ابرو می شود، در ادامه ریزش را به دنبال دارد. استفاده از مواد معدنی و ویتامین ها، به همراه رژیم غذایی سالم و تقویت کننده ها باعث تقویت ابروها می شود، رشد آن ها را سریعتر می کند.

برای کاهش ریزش ابروها پس از کاشت لازم است، از برخی موارد مانند ایجاد فشار و ضربه های غیرضروری به موضع جلوگیری شود. همچنین در هنگام فعالیت هایی مانند حمام کردن، شستشوی صورت، که ممکن است ابروها را درگیر کند باید نهایت دقت را داشته باشید. نتایج کاشت ابرو در هر فرد می تواند متفاوت باشد. این موارد بر اساس مراقبت های پس از کاشت، پاسخ بدن، وضعیت پوست در افراد می تواند منحصر به فرد باشد.

برای جلوگیری از ریزش ابرو بعد از کاشت مراقبت های منظم به همراه نظافت بسیار مهم است. لازم است افرادی که کاشت ابرو انجام داده اند، روزانه به وسیله ی محصولات مراقبتی مخصوص شستشو داده شود. بعد از انجام عملیات پاکسازی ابروها می توانید از روغن های مراقبتی و مرطوب کننده هایی با ترکیب ملایم استفاده کنید. نکته ی مهمی که وجود دارد، این است که برای پیشگیری از ریزش ابرهای کاشته شده لازم است، از استرس و نگرانی های بی جا فاصله بگیرید. بنابراین می توانید با انجام تمرینات مخصوص یوگا، تنفس ریلکس کنید.

افرادی که از ریزش ابرو بعد از کاشت گله دارند، باید بدانند لازم است 24 تا 48 ساعت بعد از پیوند از دستکاری و لمس موضع اجتناب کنند. در برخی موارد پزشکان برای جلوگیری از عفونت آنتی بیوتیک تجویز می کنند، که مصرف آن الزامی است.

مطالب مرتبط 

کاشت ابرو در تهران 
کاشت ابرو روی تتو ممکن است؟
کاشت ابرو مردانه : شرایط و نحوه انجام

کلینیک زیبایی لیان

برای دریافت نوبت مشاوره و معاینه تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *