6 علت ورم و کبودی چشم بعد از کاشت ابرو

آیا می دانید، که چرا ورم و کبودی چشم بعد از کاشت ابرو اتفاق می اُفتد! در واقع این رُخداد یکی از رایج ترین عوارض ناشی از کاشت ابروهاست. نگران نباشید، چرا که معمولاً این عارضه به مرور زمان رفع می شود. تنها کافیست، به پزشک مراجعه نموده و دستورالعمل های او را رعایت کنید.

برای کمتر بودنِ این عارضه بعد از کاشت ابرو متخصص از شما می خواهد، نکات بهداشتی را رعایت کنید. حال شما می توانید، برای کسبِ اطلاعاتِ بیشتر در این زمینه با ما در ادامه این مطلب از کلينيک لیان همراه باشید. ما سعی خواهیم کرد، به تمامی پرسش های شما در این زمینه پاسخ گوی باشیم.

چرا ورم و کبودی چشم پس از کاشت ابرو بروز پیدا می کند؟

اگر که شما عمل زیبایی انجام داده باشید، نسبت به بروز برخی از عارضه ها آگاه هستید. مگر می شود، یک عمل زیبایی انجام داده و هیچ گونه عوارضی را تجربه نکرد! ورم و کبودی چشم بعد از کاشت ابرو هم همینطور است. اگر که شما قبل از کاشت اطلاعات لازم را به دست آورده و به نکات گفته شده عمل کنید، قطعاً استرس و اضطراب کمتری را تجربه می کنید.

ما در قسمتِ زیر به دلایلی که موجبِ وقوع چنین عارضه ای شده و اضطراب را در وجودِ شما طنین انداز می کند، می پردازیم. پس با ما همراه بوده و هرآنچه که تمایل به دانستنشان دارید، را بدانید!

– استفاده از داروهای بی حس کننده

یکی از دلایل ورم و کبودی چشم بعد از کاشت ابرو استفاده از داروهای بی حس کننده است، ولی چرا! برای آنکه شما در طول عمل زیبایی در ناحیه چشمان و پیشانی درد کمتری تجربه کنید، از این داروها استفاده می شود. بعد از آنکه عملیات کاشت به اتمام رسید، بنابر نیروی جاذبه حاکم آن داروها به سمتِ چشمان شما سوق پیدا می کنند.
در واقع داروی بی حس کننده نقش بسیار پُر رنگی در به وجود آمدنِ ورم و کبودی در این نواحی صورت دارند. اگر که شما دوست عزیز دارای پوستی شُل و افتاده هستید، به نسبت افرادِ جوان تر بیشتر به این عارضه گرفتار خواهید شد. چرا که در چنین افرادی فضای خالی در اطراف چشمان و پیشانی بیشتر بوده و دارو در این نواحی برروی هم انباشت خواهد شد.

بنابراین شما عزیزان که دارای سنی بالاتر هستید، اگر که بیشتر به ورم و کبودی چشم بعد از کاشت ابرو دچار شدید، دچار تنش و استرس نشوید. تنها کافیست به پزشک خود مراجعه نموده و خواستار رفع کبودی ها شوید.

6 علت ورم و کبودی چشم بعد از کاشت ابرو
6 علت ورم و کبودی چشم بعد از کاشت ابرو

– عدم وجودِ تجهیزات مدرن برای عملِ کاشت

هنگام پزشک شما مسلماً از مواد بی حس کننده کمتری استفاده کرده در نتیجه دامنه ی ورم و کبودی چشم بعد از کاشت ابرو کاهش پیدا می کند. ولی اگر که برعکس این مسئله صدق کند! یعنی پزشک برای فرآيند کاشت به مدّت زمان بیشتری نیاز داشته باشد، بالطبع از داروی بی حسی بیشتری استفاده نموده و شما بیشتر گرفتار این عارضه می شوید.

علاوه بر کاهش ورم و کبودی چنانچه که از تجهیزاتی به روز در کلینیک استفاده بشود، در زمان برداشت و کاشت شما دچار کمترین عارضه می شوید. پس خونریزی کمتری را تجربه نموده و برش هایی کوچک تر در ناحیه ابرو ایجاد خواهد شد.

– عدم توجه به نکات بهداشتی در کلینیک انتخابی

شما باید کلینیک هایی قابل اطمینان و بهداشتی را برای انجام هرگونه عمل زیبایی انتخاب بکنید. قطعاً اینچنین ورم و کبودی چشم بعد از کاشت ابرو کاهش پیدا می کند. آیا می پرسید، چرا‌! کاربران عزیز کلینیک هایی که دارای سطح بهداشت بالایی هستند، مجوزهای مربوطه را دریافت نموده اند.

کاشت ابرو بسیار حساس بوده و در صورت بروز کوچک ترین خطایی شما دچار عفونت خواهید شد. پس بهره مندی از تجهیزات و امکانات غیر بهداشتی و استریل نشده شما را در معرض عوارضی بسیار و گاهاً غیر قابل درمان قرار می دهد. حتماً به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید!

– استفاده از روش هایی قدیمی در کاشت ابرو

اگر در ناحیه ابرو دچار عفونت شوید، یعنی به ورم و کبودی چشم بعد از کاشت ابرو مبتلا خواهید شد! علم لحظه به لحظه در حالِ پیشروی بوده و روش هایی جدید برای کاشت ابروها ابداع شده اند. شاید که ندانید، امروزه کاشت ابروها به حالت فولیکول بوده است.
از آنجا که این روزها روش هایی جدید جای روش های قدیمی را گرفته است، افرادِ بسیاری به سمت انجام آن و داشتنِ ابروهایی زیبا رهسپار می شوند. به لطف همین روش ها است، که ورم و کبودی چشم بعد از کاشت ابرو به کمترین میزان خود رسیده است.
لذا نباید به کلینیک هایی مراجعه کنید، که از روش های قدیمی برای عملیات کاشت کمک می گیرند. شاید برخی از افراد به دلیل پرداخت هزینه ای کمتر دَست به چنین کاری می زنند. ولی سلامتی شما مهم تر از پول است! این را به خاطر داشته باشید.

– وجودِ بیماری های زمینه ای

ممکن است، که مراجعه کننده عزیز به یک بیماری زمینه ای مبتلا باشد. همین بیماری ها گاهاً ورم و کبودی چشم بعد از کاشت ابرو را تشدید می کند و فرآیند بهبودی را افزایش می دهد. پس حتماً و بدون سهل انگاری قبل از هرگونه عمل زیبایی آزمایشات مورد نیاز را انجام بدهید. گاهی اوقات بنابر بیماری که متقاضی عزیز دارد، پزشکان ما انجام کاشت ابرو را چندان درست نمی دانند.

از نظر شرایط جسمی و سنی

 سن هم برروی ورم و کبودی چشم بعد از کاشت ابرو تأثیر می گذارد! بلی، این مسئله نیز از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و شاید پزشک از شما بخواهد، جلساتی را برای مشاوره در کنار وی حضور پیدا کنید.
زمانی که سن آدمی افزایش می یابد، بیماری ها در وجودِ او رِخنه می کند. چین و چروک های نقش بسته برروی صورت بیشتر می شود. افتادگی هایی که در ناحیه چشمان فرد وجود دارد، موجب تجمع ماده بی حس کننده در آن نواحی خواهد شد.
اگر که مراجعه کنندگان به دستورالعمل های پزشک توجه نداشته باشند، به ورم و کبودی چشم بعد از کاشت ابرو مبتلا خواهند شد. اغلب کبودی های به وجود آمده نهایتاً تا پنج روز از بین خواهد رفت. ولی در صورت ادامه نشانه ای از وجودِ عفونت بوده و بهتر است، به پزشک مراجعه بنمایید.

زمانی که ورم و کبودی چشم پس از کاشت ابرو خطرآفرین می شود!

اکنون شما متوجه شده اید، که بروز ورم و کبودی چشم پس از عملیات کاشت موضوعی عادی بوده و در همه اتفاق می اُفتد. اغلب ورم و کبودی تا طی 48 ساعت به اوج خود خواهد رسید و کم کم رو به بهبودی می رود. یعنی شما نباید بعد از گذشت نهایتاً چهارده روز برروی صورت خود نشانه ای از ورم و کبودی ببینید.

اگر که ورم و کبودی چشم بعد از کاشت ابرو بعد از گذشت دو هفته کاملاً رفع نشد، به پزشک بروید. زیرا این نشانه ای خوب نبوده و امکان دارد، بَر اثر عفونت یا استفاده از تجهیزات غیر استریل و روش جراحی نادرست رُخ داده باشد. به این هنگام است، که شما متوجه اهمیت یک پزشک متخصص در یک کلینیک زیبایی بهداشتی می شوید.

روش های جلوگیری از ورم و کبودی چشم بعد از کاشت

ریزش تارهای ابرو مسئله ای است، که علل مختلفی را در دِل خود جای می دهد. اضطراب، ژنتیک یا یائسگی تنها برخی از این دلایل است. اگر که شما یک متقاضی جدی برای انجام کاشت ابرو هستید، قبل از انجام هرگونه اقدامی حتماً با یک پزشک متخصص مشورت های لازم را انجام بدهید. در این جلسه موضوعاتی بسیار بررسی می شود! مثلاً بهترین روش برای کاشت! انجام بهترین کارها برای کاهش ورم و کبودی چشم بعد از کاشت ابرو و…

در ادامه به چند نکته بسیار مهم اشاره خواهیم کرد، که عوارض ناشی از کاشت ابرو را به کمترین حد خود می رساند. این چند نکته عبارت است، از؛

  • در روزهای اوّل درمان میزان بیشتری آب نوشیده و مصرف نمک را محدود کنید.
  • برای کاهش عوارض ناشی از کاشت طی چند روز اوّل فعالیت های سنگین انجام ندهید.
  • حتماً داروهای خود را مصرف کنید. مصرف دارو در زمان های مشخص شده قطعاً ورم و کبودی چشم بعد از کاشت ابرو را کاهش می دهد.
  • به گونه ای بخوابید، که سَر شما زاویه ای 45° درجه دارد. اگر که می توانید، با استفاده از بالشت به هنگام خواب ارتفاع سَر را افزایش بدهید. اینگونه میزان تورم شما کاهش پیدا خواهد کرد.

کلینیک زیبایی لیان

برای دریافت نوبت مشاوره و معاینه تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *