6 روش خانگی تقویت موهای کاشته شده

یکی از سؤالات مهم تقویت موهای کاشته شده است .
 باید بگوییم؛ که این مسئله خود به تنهایی نیازِ به رعایت برخی از نکات دارد. شما باید مراقبت های لازم را از خود به عمل آورده و سبک زندگی سلامت را انتخاب کنید. انتخاب این راه ها می تواند، دربرگیرنده؛ مزوتراپی مو و یا مصرف انواع داروها باشد.

 این روزها زیرش مو به یکی از مشکلات شایع تبدیل شده است. با این که موضوع ریزش مو بین آقایان رواج دارد، گاهاً خانم ها هم در سنین بزرگسالی خود با این مشکل مواجه می شوند. به همین خاطر افراد به سمت پیوند مو یا ترمیم آن ها درون کلنیک زیبایی رهسپار می شوند

مواد غذایی برای تقویت موهای کاشته شده

اولین توصیه برای تقویت موهای کاشته شده ، میوه و سبزیجات تازه میل کنید! به ویژه محصولاتی که بو و طعم ترش مزه دارند. این دَست میوه ها در تقویت پیاز و ساقه تارهای مو بسیار کارساز است.

علاوه بر این ها نشاسته و غلات را در رژیم غذایی خود قرار بدهید. این قبیل از مواد غذایی با تأمین فیبر لازم سلامت موها را تأمین می کند.  باید موهای کاشته شده را هیدراته نگه دارید. پس به اندازه کافی آب بنوشید. البته توجه به پروتئین هایی مثل ماهی هم ضروری است چون؛ ماهی که دارای امگا 3 است .
ویتامین ها را هم فراموش نکنید، که برای موهای کاشته شده بسیار مفید خواهد بود.

. علاوه بر این ها نکات بسیاری وجود دارد، که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم. این نکات عبارت است، از؛

– مواد رقیق کننده خون را از برنامه غذایی خود حذف کنید.
– نکته دیگر عدم مصرف مواد مخدر از هرنوع و مشروبات الکلی می باشد.
– به هیچ عنوان داروهای مختل کننده تقویت موهای کاشته شده چون؛ آسپرین نخورید.

تقویت موهای کاشته شده
تقویت موهای کاشته شده

پرپشت کردن و تقویت موهای کاشته شده 

حال که شما با این که چگونه موهای کاشته شده را تقویت کنیم؟ آشنا شدید. با شما درباره هرچه پر پشت تر شدن موهای کاشته شده صحبت خواهیم کرد. 
 می توانید، از ترکیب سدر و تخم مرغ استفاده کنید. بعد از تهیه این ماسک، مواد را برروی سر خود قرار بدهید. با استفاده از این مواد گویا شما حالتی شبیه به مزوتراپی به موهای کاشته شده القاء می کنید.

مزوتراپی یک روش برای تقویت موها محسوب می شود. بنابراین انجام مزوتراپی هم می تواند، در تقویت موهای کاشته شده شما مؤثر باشد. در روشِ مزوتراپی هدف درمانگر تحریک عروق خونی خواهد بود. حال در روش پی آر پی موها که شیوه ای دیگر است، ابتدا کمی خون از مراجعه کننده دریافت می شود. پس از آن با غنی سازی خون به محل مد نظر انتقال پیدا می کند.

روش های دارویی برای تقویت موهای کاشته شده

 روش هایی دیگر هم برای تقویت موهایی که کاشته اید، وجود دارد! شما باید از داروهایی خوراکی استفاده کنید. امکان دارد، شما از این قرص ها چون؛ زینک پلاس اطلاعات کافی داشته باشید. با این وجود بهتر است بگوییم؛ این که چگونه موهای کاشته شده را تقویت کنیم؟ به صلاحدید پزشک معالج شما بستگی خواهد داشت.

این قبیل از داروها می تواند، دربرگیرنده؛ انواع مُسکن، تقویت کننده یا آنتی بیوتیک باشد. ولی این ها پیشنهاد است. باری دیگر می گوییم؛ تمامی این ها به نظر پزشک معالجتان بستگی خواهد داشت.

راه هایی برای تقویت موهای کاشته شده
راه هایی برای تقویت موهای کاشته شده

راه هایی برای تقویت موهای کاشته شده

با این وجود چگونه موهای کاشته شده را تقویت کنیم؟ به موارد فوقانی محدود نمی گردد. در واقع اکثر توصیه های پزشک برروی مراقبت از موها و خودداری از دستکاری کردنِ موهای خود متمرکز می باشد. ما در قسمت زیر به برخی از این موارد اشاره می کنیم و شما را بیشتر راهنمایی خواهیم کرد؛

1.      استراحت تارِ موی کاشته شده

یکی از مسائل بسیار مهمی که اغلب افراد چندان نمی دانند، ریزش تارهای مو پس از کاشت است. به عبارتی طی مدّت زمانی کوتاه بعد از عملیات کاشت موها شروع به ریختن می کند. نگران نباشید! این امر کاملاً طبیعی بوده و پس از ریزش موهایی جدید برروی سَر شما رشد خواهد کرد. به مدّت زمان یک ماهه بعد از کاشت مو (بازه زمانی استراحت تارهای کاشته شده) گویند.
برای دستیابی به هدف مورد نظر خود باید حدوداً یک سال صبر کنید. البته این مسئله در برخی از روش ها اهمیت دارد و برروی بعضی دیگر از روش ها صادق نمی باشد. 

2.      به موهای کاشته شده، دست نزنید

این مورد برای بسیاری از افراد اتفاق افتاده است. لطفاً پس از کاشت مو به قسمت های کاشته شده دست نزنید. این کار می تواند، دربرگیرنده؛ خاراندن کفِ سَر، کندن تارهای مو یا… باشد. انجام چنین کاری کاملاً اشتباه بوده و احتمالاً فولیکول کاشته شده در کفِ سَر شما را جا به جا می نماید. علاوه بر چنین مواردی ورود ضربه به کفِ سَر شما می تواند، منجر به بروز خونریزی بشود.

به همین خاطر پیشنهاد ما به شما استراحت و عدم انجام ورزش بعد از کاشت است. مراجعه به آرایشگر احتمالاً تا شصت روز عقب بیفتد. این که چگونه موهای کاشته شده را تقویت کنیم؟ کافی نیست! شما حتی باید به شیوه خوابیدن خود دقّت نموده و از سر خود محافظت کنید. پس علاوه بر تنظیم زاویه خوابیدن، از برخورد بالش به کفِ سَر خود پیش گیری بنمایید.

3.      کندن تار موی کاشته شده

اگر که به گرافت موی کاشته شده صدمه برسد، موجبِ خراب شدن آن ها خواهد شد. در این هنگام شما باید جراحی را برای باری دیگر انجام داده و موهای کاشته شده را خارج کنید. چنین مسئله ای بی اندازه غم انگیز خواهد بود. چرا که علاوه بر ضعیف شدنِ بانک موهای شما نواحی پذیرنده امکان دارد، برای مراتب بعدی پذیرا نباشد.
البته برخی ها بنابر وجود استرس و تنش، آغاز به کندن گرفت موهای کاشته شده می نمایند. شاید که برای شما جذاب باشد، ولی این کار توسطِ افراد به دفعات متعدد دیده شده است.

4.      انجام ماساژ

اگر که می خواهید، باری دیگر به پاسخِ سؤال چگونه موهای کاشته شده را تقویت کنیم؟ دست یابید، کفِ سر خود را با رعایت جوانب احتیاط ماساژ بدهید. شما باید این کار را همراه با روغن هایی چون؛ روغن زیتون انجام بدهید. برای این کار می توانید، با پزشک معالج خود مشورت بنمایید.

5.       روغن های تقویت کننده مو

 بعد از عملیات کاشت می توانید، برای تقویت تار موها از روغن های گیاهی و طبیعی استفاده نمایید. برخی از این روغن ها عبارت است، از؛ روغن بادام، روغن زیتون، روغن رزماری، روغن اسطوخودوس، روغن نارگیل و…!

روغن های گیاهی با تقویت جریان خون در کفِ سَر منجر به سلامتی بیشتر موهای کاشته شده خواهد شد. پس  می توانید، از چنین روغن هایی با نظارت پزشک معالج استفاده بنمایید. 

6.      شامپوی مناسب

یکی دیگر از مواردی که باید در جوابِ چگونه موهای کاشته شده را تقویت کنیم؟ به شما بگوییم؛ استفاده از شامپوی مخصوص است. این شامپوها با برخورداری از فرمولاسیون خاص برای موهای کاشته شده مفیدتر خواهد بود. برای این کار حتماً از پزشک معالج خود بپرسید، که کدام شامپو برای شما مناسب تر خواهد بود.

آیا راه پُر پشت کردن موی آقایان با بانوان متفاوت می باشد

در یک کلمه پاسخِ سؤال شما را بدهیم. آن هم خیر است! به عبارتی ریزش موی آقایان و بانوان در روش و الگو بایکدیگر متفاوت می باشد. بنابراین در درمان هیچ تفاوتی با يکديگر ندارند! با این وجود می توانیم، چنین بگوییم؛ چگونه موهای کاشته شده را تقویت کنیم؟ اغلب برای مردان مورد توجه قرار می گیرد. زیرا الگوی ریزش در آن ها معمولاً قسمت جلویی سر است. از سویی بانک موی مردان ضعیف تر عمل می کند و تقویت موهای آن ها بعد از کاشت نهایت اهمیت را دارد.

به همین خاطر پزشکان به مردان توصیه می کنند، نکات مربوط به تقویت موهای کاشته شده را جدی بگیرند.

کلینیک زیبایی لیان

برای دریافت نوبت مشاوره و معاینه تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *